Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger
BAIER SCANDINAVIA ApS
Topstykket 29
3460 Birkerød
Telefon: 45942200
Email: baier@baier.dk
CVR nr.: 16037389

 

Priser
Hos BAIER SCANDINAVIA ApS er alle priserne i danske kroner og angivet ekskl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

 

Betaling
BAIER SCANDINAVIA ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, , MobilePay, Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og ekskl.  moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

 

Levering
BAIER SCANDINAVIA ApS tilstræber at afsende ordre indgået inden kl. 14 samme dag, ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpris fra 95,00 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Fri fragt på køb over kr. 2500,00

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Dine varer sendes med Post Nord.

Køberen bærer den fulde risiko for varen fra det øjeblik, den overgives til forsendelse.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen.

Forandringer og forarbejdninger foretaget uden sælgers skriftlige samtykke. fritager sælger for ethvert ansvar. Enhver vare der ønskes erstattet iht. garantien, skal indsendes franko til sælgers adresse, hvorefter varen vil blive ombyttet, repareret eller krediteret såfremt reklamationen er berettiget. For brugte genstande ydes der ingen garanti, men mindre andet er fastsat på skriftlig ordreseddel. Driftstab og lignende erstattes ikke.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:

BAIER SCANDINAVIA ApS
Topstykket 29
3460 Birkerød

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

 

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;

- Hvor du modtager ordren.

- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.

- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.

- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på baier@baier.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

BAIER SCANDINAVIA ApS

Topstykket 29
3460 Birkerød

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Varer, som er fremstillet efter- eller specielt hjemtaget efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

- Varer, hvor plomberingen er brudt.

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Ansvar for leverancens skadeforvoldelse (produktansvar)
Sælger er kun ansvarlig for personskade, hvis det bevises at skaden skyldes fejl eller forsømmelser begået af sælgeren eller andre han har ansvaret for.
Sælgeren er ikke ansvarlig for skade på fast ejendom eller løsøre, medmindre skaden er forvoldt af sælgeren ved grov uagtsomhed.
Sælgeren er ikke ansvarlig for driftstab eller andet indirekte tab.
Såfremt sælgeren bliver pålagt produktansvar overfor tredjemand, er køberen forpligtet til at holde sælgeren skadesløs i det omfang, at sælgerens ansvar er begrænset nærværende bestemmelse.

Afhentning i lager

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores lager. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores lager. Da varen afhentes i vores lager, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores lager.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for BAIER SCANDINAVIA ApS. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

 

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: baier@baier.dk